Tumpak Sewu
Advertisement
Credit by : @wiradimassatrio 
Tumpak Sewu Waterfall or also called Coban Sewu is a 120 meter high waterfall located on the border of Lumajang Regency and Malang Regency, East Java Province. Tumpak Sewu Waterfall is the most beautiful waterfall on Java and Indonesia. Tumpak Sewu Waterfall has a unique formation because it has a flow of water that widens like a curtain so it is included in the type of Tiered waterfall. The location of Tumpak Sewu Waterfall is in a long, steep valley with an elevation of 500 meters above sea level. Tumpak Sewu Waterfall is formed in the Glidih River stream which is upstream on Mount Semeru.

Use hashtag #InsideJava and Tag @insidejava to get a featured. .
#insidejava
Inside Java - @insidejava Instagram Profile - inst4gram.com
insidejava
5

Credit by : @wiradimassatrio Tumpak Sewu Waterfall or also called Coban Sewu is a 120 meter high waterfall located on the border of Lumajang Regency and Malang Regency, East Java Province. Tumpak Sewu Waterfall is the most beautiful waterfall on Jav

Tumpak Sewu
Comments

@zonaventuramanda @kemal_thareq wes tau

@kemal_thareq @zonaventuramanda sombong anjing

Memotret dasar air terjun Tumpak Sewu dengan teknik Long Exposure cukup menantang. Pastikan semua perlengkapan dibawa dengan efektif dan efisien. Selain itu pastikan juga membawa payung dan lap / tisu kering untuk melindungi perlengkapan memotret dari pantulan air terjun. Mau motret dimana pada akhir pekan esok?⁣
.⁣
#malangrayalandscaper #indonesia_photography  #cameraindonesia #instanusantara #ksf_landscape #loves_united_indonesia #geonusantara #geojatim #bns_longexp #amazing_longexposure #jaw_dropping_shots #longexpo_addiction #photooftheday #longexposurephotography #splendid_xposure #epic_captures #splendid_shotz #ic_longexpo #longexposure_shotz #longexposure_shots #longexposureoftheday #best_skyshot #bestnatureshots #bns_landscape #skypainters #slowshutterspeed #longexpo_addiction #longexposure_official #loves_longexposure #best_longexposurepics
Anom Harya - @anomharyacom Instagram Profile - inst4gram.com
anomharyacom
17

Memotret dasar air terjun Tumpak Sewu dengan teknik Long Exposure cukup menantang. Pastikan semua perlengkapan dibawa dengan efektif dan efisien. Selain itu pastikan juga membawa payung dan lap / tisu kering untuk melindungi perlengkapan memotret dar

Tumpak Sewu
Comments

@anomharyacom @m.h.arief ealah mumpung sik enom muduno. Aku wis mudun meh 10x paling 🤣

@m.h.arief @anomharyacom wkwk q tak rabi sek ae... Trus ngajak bojo q😂

C.yenny adventure with B3Tour
Special thanks to debby Wiyung surabaya
Jeffry Santoso - @j3ffryt4n Instagram Profile - inst4gram.com
j3ffryt4n
0

C.yenny adventure with B3Tour Special thanks to debby Wiyung surabaya

Tumpak Sewu
Kepercayaan mahal harga nya... #Los_oprimidos38 #los_oprimidos
Bugyek - @bugyek_snp_23 Instagram Profile - inst4gram.com
bugyek_snp_23
1

Kepercayaan mahal harga nya... #los_oprimidos38 #los_oprimidos

Tumpak Sewu
Comments

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

Robithotul Muttaqin - @royal_perfect019 Instagram Profile - inst4gram.com
royal_perfect019
1

Tumpak Sewu
Comments

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

Cuando vemos #paisajes únicos como este nos damos cuenta lo maravilloso que es el #mundo 
Tumpak Sewu, ubicado en #indonesia, sin lugar a dudas, tiene  las #cascada más #espectaculares de niveles y con el mejor fondo la montaña más alta de java.
Destinos únicos e increíbles  #destinosunicos #indonesia #tumpaksewu #travelphotography #successful #igers #summer #instagood #positivethinking #traveler #life #travelblogger #travels #beautifuldestinations #instaplace #instaplace #instatraveling #instatravel #instalugares #cascadas
#paisajes
AunClick de la Información. - @aunclick.info Instagram Profile - inst4gram.com
aunclick.info
0

Cuando vemos #paisajes únicos como este nos damos cuenta lo maravilloso que es el #mundo Tumpak Sewu, ubicado en #indonesia , sin lugar a dudas, tiene las #cascada más #espectaculares de niveles y con el mejor fondo la montaña más alta de java. Dest

Tumpak Sewu
Advertisement
Titik jenuh bisa membawamu jatuh. Namun bisa juga mengangkatmu naik lebih jauh ~musth'19
#lumajanghits #wisatalumajang #tumpaksewu #tumpaksewulumajang #cobansewu #explorelumajang
muhamad yusuf musthofa - @ucup_mustopo Instagram Profile - inst4gram.com
ucup_mustopo
2

Titik jenuh bisa membawamu jatuh. Namun bisa juga mengangkatmu naik lebih jauh ~musth'19 #lumajanghits #wisatalumajang #tumpaksewu #tumpaksewulumajang #cobansewu #explorelumajang

Tumpak Sewu
Comments

@ch_rai_kid Beautiful 😍😍❤️💕

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

Pernah ingin menyerah, tapi aku tersadar, menyerah adalah seorang pecundang
Robert Saldeks - @robertdaniago65 Instagram Profile - inst4gram.com
robertdaniago65
0

Pernah ingin menyerah, tapi aku tersadar, menyerah adalah seorang pecundang

Tumpak Sewu
Advertisement
waktu adalah hadiah yang luar biasa berharga bagi keluarga
Febri Rama - @besokmain_ Instagram Profile - inst4gram.com
besokmain_
3

waktu adalah hadiah yang luar biasa berharga bagi keluarga

Tumpak Sewu
Comments

@jokowarsito Meluuuu😂

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

Ade abang
Willy Gumbira - @willygumbira Instagram Profile - inst4gram.com
willygumbira
3

Ade abang

Tumpak Sewu
Comments

@willygumbira @pungkyrere 😂😂😂😂😂 adek ketemu gede pung

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

No gadget just nature close your eyes,take a deep breath and feel the nature inside your soul... u can feel the  vibe.
.
.
.
.
.
#lumajang #tumpaksewu #adventure #adobelightroom #peoplewhohike #volcano #wonderfulindonesia #nikond750 #naturescape #travelphotography #travel #iphotography #exploreeverything #folk #folkgrammer #peopleinframe #folkindonesia #beautifuldestinations #vsco #ig_color #instapic #instagramers #wildlifeonearth #mountains #manipulation #amazing_shots #photography #nature #beautifulscenery #folkindonesia #passionpassport
RAHMATSANI - @memetbaleisu Instagram Profile - inst4gram.com
memetbaleisu
1

No gadget just nature close your eyes,take a deep breath and feel the nature inside your soul... u can feel the vibe. . . . . . #lumajang #tumpaksewu #adventure #adobelightroom #peoplewhohike #volcano #wonderfulindonesia #nikond750 #naturescape #tra

Tumpak Sewu
Comments

@jasminetea_o nice!

And the part 2! Hehe okay bye nak tidur esok Endgame
Farra Diana - @faghahdieannaa Instagram Profile - inst4gram.com
faghahdieannaa
4

And the part 2! Hehe okay bye nak tidur esok Endgame

Tumpak Sewu
Comments

@faghahdieannaa @nadhirahennaidi hehehe nak spoiler nnti i cerita kay muah hahahahaha

@faghahdieannaa @princesssbellie hahaha tapi seksa nak turun tuuu 😂

The climb to reach the cave was not easy but it was worth it #tumpaksewu #nature #waterfall #cave #travel #outdoor #guatetes
totofore - @totofore Instagram Profile - inst4gram.com
totofore
1

The climb to reach the cave was not easy but it was worth it #tumpaksewu #nature #waterfall #cave #travel #outdoor #guatetes

Tumpak Sewu
Comments

@angkyria 👌💙🔝

Terima kasih dari aku, yang tak pernah ragu akan keindahanmu
Ma'ruf_9712 - @muzammil_maruf Instagram Profile - inst4gram.com
muzammil_maruf
18

Terima kasih dari aku, yang tak pernah ragu akan keindahanmu

Tumpak Sewu
Comments

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

Gambris
ario darmawan - @ario_darmawan27 Instagram Profile - inst4gram.com
ario_darmawan27
1

Gambris

Tumpak Sewu
Comments

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

Jadi imam besar hanya sampingan, bacot tetap yang utama.
Mochamad Rifai Arifiyanto - @rifai.arifiyanto Instagram Profile - inst4gram.com
rifai.arifiyanto
4

Jadi imam besar hanya sampingan, bacot tetap yang utama.

Tumpak Sewu
Comments

@wahyuarrizki @rifai.arifiyanto anu yaaa tulong aku titip umat wkwk

@rifai.arifiyanto @wahyuarrizki siap mbut, aman. lek butuh bocoran, ngomong o aku.

Mother Nature
.
In this post I just want to thank God for this amazing nature He gave us. As a human we have to preserve such views so that human after us can still enjoy its beauty. I know that there are a lot of irresponsible people in this world that do something that can destroy our earth intentionally or not. But rather than complaining about things they do why don't we start to preserve our earth from ouselves?
.
We can start by reducing our plastic use. Bring a shopping bag whenever we shop.
.
Conserving water, Because the less water you use, the less water waste that eventually end up in the ocean.
.
There are tons of more ways, but I guess these ways up here are pretty easy right? Are you ready to save the earth from now on? 
Btw #happyearthday #earthday
OD - @odlenscape Instagram Profile - inst4gram.com
odlenscape
10

Mother Nature . In this post I just want to thank God for this amazing nature He gave us. As a human we have to preserve such views so that human after us can still enjoy its beauty. I know that there are a lot of irresponsible people in this world t

Tumpak Sewu
Comments

@madetwotravel Such a lush jungle 🍃

@odlenscape @madetwotravel Yessss, so chill and relaxing 💚💚

Dolan e mung nang mburi omah
Andreasdwi_Cahyanto - @andreasdwi_cr7 Instagram Profile - inst4gram.com
andreasdwi_cr7
12

Dolan e mung nang mburi omah

Tumpak Sewu
Comments

@andreasdwi_cr7 @ummu_2711 iyo muu sakjam tekan omah

@andreasdwi_cr7 @stanleykenny11 tekan turen ya sak jam an lah stan, anda minat? 😅

Best country you’ve been to?⁣
⁣
__⁣
For a feature follow me and use the hashtag 'photographyiadore' in your caption  ⁣
⁣
More photos here: @photographyiadore⁣
⁣
⁣
#photo #photos #pic #pics #socialsteeze #picture #pictures #snapshot #art #beautiful #instagood #picoftheday #photooftheday #color #all_shots #exposure #composition #focus #capture #moment #hdr #hdrspotters #hdrstyles_gf #hdri #hdroftheday #hdriphonegraphy # hdr_lovers #awesome_hdr⁣
⁣
⁣
Photography Daily - @photographyiadore Instagram Profile - inst4gram.com
photographyiadore
0

Best country you’ve been to?⁣ ⁣ __⁣ For a feature follow me and use the hashtag 'photographyiadore' in your caption ⁣ ⁣ More photos here: @photographyiadore ⁣ ⁣ ⁣ #photo #photos #pic #pics #socialsteeze #picture #pictures #snapshot #art #beautiful #i

Tumpak Sewu
Surround yourself with positivity.
.
.
.
.
#insta #love #instagood #travel #travelphotography #photography
Ksp.95 - @ksp.95 Instagram Profile - inst4gram.com
ksp.95
0

Surround yourself with positivity. . . . . #insta #love #instagood #travel #travelphotography #photography

Tumpak Sewu
Tio Kecil - @tiokecil31 Instagram Profile - inst4gram.com
tiokecil31
2

Tumpak Sewu
Comments

@aldi_nur_cahyo Suangar!!!

@tiokecil31 @aldi_nur_cahyo Sungkan pek 😂😂😂

Neng neng nengok neng
Rohimah - @rohimah394 Instagram Profile - inst4gram.com
rohimah394
5

Neng neng nengok neng

Tumpak Sewu
Comments

@wirayudhaekasatya kuat lu meh jalan wkwk

@rohimah394 @wirayudhaekasatya kuat wir 😂😂 tapi itu cuma sampe panoramanya aja ☹️

Adem ya liatnya
deny91 - @dnyjazz Instagram Profile - inst4gram.com
dnyjazz
6

Adem ya liatnya

Tumpak Sewu
Comments

@elaapriyanti03 @dnyjazz jgan sbut nama nya mas

@dnyjazz Lho knpa key.. kok bisa sih😃

Ikut aku tersesat ke antah berantah.
Akan kutunjukkan tempat terindah.
Samsara - @siscapat07 Instagram Profile - inst4gram.com
siscapat07
0

Ikut aku tersesat ke antah berantah. Akan kutunjukkan tempat terindah.

Tumpak Sewu
Manusia harus saling mengingatkan kepada kebaikan karena hutan, gunung, sawah, dan lautan hanya bisa mengingatkan kita kepada mantan

#tumpaksewu 
#personaltrainer 
#indonesiabeach
Agung setiono - @boncu900 Instagram Profile - inst4gram.com
boncu900
1

Manusia harus saling mengingatkan kepada kebaikan karena hutan, gunung, sawah, dan lautan hanya bisa mengingatkan kita kepada mantan #tumpaksewu #personaltrainer #indonesiabeach

Tumpak Sewu
Comments

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

Dari sekian banyak Air Terjun yang pernah dikunjungi, ini sih juaranya! Kenapa? Ngga cuman air terjunnya aja yang indah, tapi juga tracking nya seru. 
Perjalanan dari Kota Malang sekitar 1 jam 30 menit. 
#exploremalang #malang #tumpaksewu #lumajang @exploremalang
Reza Firdaus - @rezaaafirdaus_ Instagram Profile - inst4gram.com
rezaaafirdaus_
18

Dari sekian banyak Air Terjun yang pernah dikunjungi, ini sih juaranya! Kenapa? Ngga cuman air terjunnya aja yang indah, tapi juga tracking nya seru. Perjalanan dari Kota Malang sekitar 1 jam 30 menit. #exploremalang #malang #tumpaksewu #lumajang @

Tumpak Sewu
Comments

@xiatian2068 careful nephew

@rezaaafirdaus_ @xiatian2068 saved

Ready Stok!! Peninggi Badan Best Seller .
.

Buat kamu yang punya Tubuh pendek apalagi yang mau coba tes Polisi, tentara, pramugari, Pilot dan lainnya, pastikan Tinggi kamu mencukupi. 
NAIKIN TINGGI ITU GAMPANG.
Kini telah Hadir produk peninggi badan Herbal sangat aman dan tanpa efek samping, diolah dengan Bioteknologi modern dan Bersertifikat BPOM dan Halal. Sangat gampang dikonsumsi dan Berkhasiat 100Ampuh.

Kenapa Harus Beli di @tiens__lamongan :
1. @tiens__lamongan  adalah satu-satunya Distributor peninggi badan resmi di Indonesia.

2. Produk yang kami jual adalah yang Asli Premium dengan Segel yang Original.

Ayo Pesan Sekarang!
Khusus Hari ini ada Diskon Besar-besaran. Harganya jauuuhh dibawah harga normal.

Kami juga Menjual :
- Paket Diet
- Masker Wajah Spirulina
- Paket Penggemuk
- Paket mata minus

Pesan sekarang :
WA : 6289697650743

Fast Respon, langsung chat Contact kita aja. GRATIS KONSULTASI!

#tiensherbal #tiens #tiensindonesia#tienspeninggibadan #tienssyariah #tiensmurah#tienspelangsing #tiensmalaysia #tienssurabaya#peninggibadantiens #tiensi #tienstangerang#tiensdepok #tiensjogja #tiensbrunei #tiensasli#tienspalingmurah #tiensjakarta #spirulinatiens#tienspeninggi #pemutihtiens #penggemuktiens#kalsiumtiens #obatpeninggibadantiens#pelangsingtiens #penggemuktiensmurah#pelangsingbadantiens
#lfl #fff
DISTRIBUTOR RESMI TIENS - @tiens__lamongan Instagram Profile - inst4gram.com
tiens__lamongan
0

Ready Stok!! Peninggi Badan Best Seller . . Buat kamu yang punya Tubuh pendek apalagi yang mau coba tes Polisi, tentara, pramugari, Pilot dan lainnya, pastikan Tinggi kamu mencukupi.  NAIKIN TINGGI ITU GAMPANG. Kini telah Hadir produk peninggi badan

Tumpak Sewu
Indonesia masih indah

#tumpaksewulumajang #explorelumajang #airterjuntumpaksewu
yusuf firman efendi - @yusuf_pendik Instagram Profile - inst4gram.com
yusuf_pendik
1

Indonesia masih indah #tumpaksewulumajang #explorelumajang #airterjuntumpaksewu

Tumpak Sewu
Comments

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

We’re a part of each other.
#thainam #friendwithluv
P H Ư Ớ C N H Ẫ N ☘️ - @_cincinnn_ Instagram Profile - inst4gram.com
_cincinnn_
0

We’re a part of each other. #thainam #friendwithluv

Tumpak Sewu
I’ll save this as the best moment until the rest of my life ️
#thainam #friendwithluv -21/04/2019-
P H Ư Ớ C N H Ẫ N ☘️ - @_cincinnn_ Instagram Profile - inst4gram.com
_cincinnn_
0

I’ll save this as the best moment until the rest of my life ️ #thainam #friendwithluv -21/04/2019-

Tumpak Sewu
Alhamdulilah
Abdurrahman Beni - @beni_pandawa Instagram Profile - inst4gram.com
beni_pandawa
0

Alhamdulilah

Tumpak Sewu
Sebuah langkah kecil adalah sebuah awal jalan yang panjang
Abdurrahman Beni - @beni_pandawa Instagram Profile - inst4gram.com
beni_pandawa
2

Sebuah langkah kecil adalah sebuah awal jalan yang panjang

Tumpak Sewu
Comments

@faizmahfudz Loh wes disik an, gak oleh mudun ta bro ?

@ibnu_husen4149 Ajib ben👌

Seringkali kita menyepelekan hal – hal yang kecil, padahal dari sanalah lahir suatu yang besar
Abdurrahman Beni - @beni_pandawa Instagram Profile - inst4gram.com
beni_pandawa
0

Seringkali kita menyepelekan hal – hal yang kecil, padahal dari sanalah lahir suatu yang besar

Tumpak Sewu
Motiv kombinasi catur
muh_syafiq - @binkarim_collection Instagram Profile - inst4gram.com
binkarim_collection
0

Motiv kombinasi catur

Tumpak Sewu
Jangan seneng2 dulu, jika perjalanan berangkat adalah menurun, maka setelah menikmati pemandangan yang sebegitu indah. Anda harus sadar, perjalanan pulang adalah m e n a n j a k.
Mochamad Rifai Arifiyanto - @rifai.arifiyanto Instagram Profile - inst4gram.com
rifai.arifiyanto
7

Jangan seneng2 dulu, jika perjalanan berangkat adalah menurun, maka setelah menikmati pemandangan yang sebegitu indah. Anda harus sadar, perjalanan pulang adalah m e n a n j a k.

Tumpak Sewu
Comments

@fennyzulvia @hayratuttakiya budalll

@rifai.arifiyanto @hayratuttakiya kuat dong, cuman 30 ribu 3x naik. 😂

Mother Nature is our favourite artist. 
#earthday photo by @malthezimakoff
Freedom Jars - @freedomjars Instagram Profile - inst4gram.com
freedomjars
1

Mother Nature is our favourite artist. #earthday photo by @malthezimakoff

Tumpak Sewu
Comments

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

credit by @pratamaniico always fascinated even though several times have come to this place.
.
.
tumpak sewu waterfall, east java
.
.
tag your best destination!
#eastjavadestination
East Java Destination - @eastjavadestination Instagram Profile - inst4gram.com
eastjavadestination
3

credit by @pratamaniico always fascinated even though several times have come to this place. . . tumpak sewu waterfall, east java . . tag your best destination! #eastjavadestination

Tumpak Sewu
Comments

@sakaindra Berangkat sendiri coy....

@pratamaniico @sakaindra nugas cuy wkwk

Indahnya Indonesia ku : Mengatasi jalan berlubang dengan papan kayu bertuliskan hati-hati jalan berlubang. Singkat, irit, cerdik.
Mochamad Rifai Arifiyanto - @rifai.arifiyanto Instagram Profile - inst4gram.com
rifai.arifiyanto
8

Indahnya Indonesia ku : Mengatasi jalan berlubang dengan papan kayu bertuliskan "hati-hati jalan berlubang". Singkat, irit, cerdik.

Tumpak Sewu
Comments

@rifai.arifiyanto @kiriko_kade hmm, piye kok ibu menterine lemah ngene, padahal enak, prusutan. 😅😂

@kiriko_kade @rifai.arifiyanto wkwkwk pengene ngunu. Tp koncoq y rumahnya dekat situ tdk menyarankan.. Hahahaha

Tidak lupa,akhirnya aku kembali!
dimas. - @yunandio_ Instagram Profile - inst4gram.com
yunandio_
0

Tidak lupa,akhirnya aku kembali!

Tumpak Sewu
Rabakal tak lalekke loro seng wes tak rasakke
iislailatul - @iis_encus Instagram Profile - inst4gram.com
iis_encus
1

Rabakal tak lalekke loro seng wes tak rasakke

Tumpak Sewu
Comments

@master_weightpro Folbeck yah

Bukan karna mengikuti orang ya, tp sumpah ini foto kren bangett ️.
.
.
Drone andalque @siregar.muda 
Gw yang edit! Nggak kayak orang “retouch by me” wkwk , jangan baper ya..
#explorebali#balidaily#balicili#bali#balilife#folkscenery#exploreindonesia#lingkarindonesia#parapejalan#wonderful_location#theglobewanderer#thisisindonesia#ayodolan#indoflashlight#indonesiantraveler#idpetualang#discoverearth#thegreatoutdoors#indotravellers#indonesia_photography#livefolkindonesia#keluarbentar#hellonusantara#awesomeearth#earthfocus#wonderfulindonesia#awesomeearth#wonderful_places
RENGGA M. PASARIBU 🇮🇩 - @rengga_pasaribu28 Instagram Profile - inst4gram.com
rengga_pasaribu28
58

Bukan karna mengikuti orang ya, tp sumpah ini foto kren bangett ️. . . Drone andalque @siregar.muda Gw yang edit! Nggak kayak orang “retouch by me” wkwk , jangan baper ya.. #explorebali #balidaily #balicili #bali #balilife #folkscenery #exploreindonesia #l

Tumpak Sewu
Comments

@hahaha.runherdiana Asli ini view mantep banget tinggal ditambah dinosaurus jadi kayak the lost world 😂😂😍😍

@riandrn18 Luar biasa🔥😍⚡

krisna bayu - @bayurockerz Instagram Profile - inst4gram.com
bayurockerz
4

Tumpak Sewu
Comments

@oopstissue Super cool!

@bayurockerz 😍❤️

Lần đầu tiên trong đời đi thác mà mệt đến zị luôn ó.
#cobansewu
-Ngày 21 tháng 4 năm 2019-
P H Ư Ớ C N H Ẫ N ☘️ - @_cincinnn_ Instagram Profile - inst4gram.com
_cincinnn_
1

Lần đầu tiên trong đời đi thác mà mệt đến zị luôn ó. #cobansewu -Ngày 21 tháng 4 năm 2019-

Tumpak Sewu
Comments

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

#cobansewu
-Ngày 21 tháng 4 năm 2019-
P H Ư Ớ C N H Ẫ N ☘️ - @_cincinnn_ Instagram Profile - inst4gram.com
_cincinnn_
1

#cobansewu -Ngày 21 tháng 4 năm 2019-

Tumpak Sewu
Comments

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

#cobansewu
-Ngày 21 tháng 4 năm 2019-
P H Ư Ớ C N H Ẫ N ☘️ - @_cincinnn_ Instagram Profile - inst4gram.com
_cincinnn_
0

#cobansewu -Ngày 21 tháng 4 năm 2019-

Tumpak Sewu
.
.
.
Sensasi plongggg wkwk 
.
.
#travelingindonesia #tumpaksewuwaterfall #exploremalang #indonesiaituindah
لله تعالى - @hasmi.zulkarnain Instagram Profile - inst4gram.com
hasmi.zulkarnain
6

. . . Sensasi plongggg wkwk . . #travelingindonesia #tumpaksewuwaterfall #exploremalang #indonesiaituindah

Tumpak Sewu
Comments

@jeymutaqin Onok manuk miber

@hasmi.zulkarnain @jeymutaqin gn endi tes wkwk nguarang

Jodoh lagi ngapain ya?

#rey
linda - @lindafajarr Instagram Profile - inst4gram.com
lindafajarr
7

Jodoh lagi ngapain ya? #rey

Tumpak Sewu
Comments

@rachma.mu @lindafajarr jauhnyaaa... hmmm setelah kuamati ternyata mendadak menjadi PA ya semua fto iG mu 😂

@lindafajarr @rachma.mu wkwk kebetulan sedang berlibur

Dpt pelajaran klo mau trip jauh harus bener” prepare dr jauh” hari klo gak gtu ya hasil’y jd kurang maksimal di tambah lagi udah sampai tujuan malah dpt insiden hadeeehhh mood langsung lenyap gtu ja. tp sisi positif’y kita bsa bertanggung jawab sama pa yg udah terjadi dan klo menurut gw malang masih termasuk kota yg ramah . 
#jawatimur #malang #malanghits #visitmalang #wisatamalang #curug #cobansewu #tumpaksewu #tumpaksewulumajang #trip #indonesia #jalanjalan #standoutisme #travelinnokha 
thanks to ; @nokha.co @dsvnshop @allone_z  ; @allone_z  ; #iphone6shot 
klo ada waktu & rezeki gw pst balik lg
onal_stesongjnan - @onal_stesongjnan Instagram Profile - inst4gram.com
onal_stesongjnan
16

Dpt pelajaran klo mau trip jauh harus bener” prepare dr jauh” hari klo gak gtu ya hasil’y jd kurang maksimal di tambah lagi udah sampai tujuan malah dpt insiden hadeeehhh mood langsung lenyap gtu ja. tp sisi positif’y kita bsa bertanggung jawab sama

Tumpak Sewu
Comments

@onal_stesongjnan @allone_z gw di ajak colab kya’y nih

@allone_z @onal_stesongjnan lumayan

Jangan hanya menikmati keindahan alam, tapi juga cintai alam dengan tidak buang sampah sembarangan atau melakukan vandalisme
Firmansyah - @firmansyahandre0 Instagram Profile - inst4gram.com
firmansyahandre0
0

Jangan hanya menikmati keindahan alam, tapi juga cintai alam dengan tidak buang sampah sembarangan atau melakukan vandalisme

Tumpak Sewu
Hidup bukan tentang mendapatkan apa yg kamu inginkan, tapi tentang menghargai apa yg kamu miliki, dan sabar menanti yg akan menghampiri.
.
.
ayo #kitahalanhalan .
.
Loc. Tumpak Sewu Desa/Kecamatan Pronojiwo Kabupaten Lumajang Jawa Timur
.
.
.
#lumajang #malang #jawatimur #eastjava #indonesia #kompasnusantara #lingkarindonesia #indonesiantraveler #exploreindonesia #ayodolan #thisisindonesia #mainkesini #hellonusantara #probolinggo #traveller #gunung #idpejalann #parapejalan #pendaki #nusantara #explorer  #lfl  #photography #indoflashlight #INDOTRAVELLERS #folkindonesia #wonderful_location #indozonetravel
budak bogor INDONESIA - @abee_aries Instagram Profile - inst4gram.com
abee_aries
34

Hidup bukan tentang mendapatkan apa yg kamu inginkan, tapi tentang menghargai apa yg kamu miliki, dan sabar menanti yg akan menghampiri. . . ayo #kitahalanhalan . . Loc. Tumpak Sewu Desa/Kecamatan Pronojiwo Kabupaten Lumajang Jawa Timur . . . #lumaja

Tumpak Sewu
Comments

@gundy_js mantasss

@ongse_altasya Topker

Meskipun banyak hambatan dengan bebatuan yang menghalangi ny, dia akan tetap bermuara pada tempat yang tenang.
Muhammad Iqbal - @miqbal_cvg Instagram Profile - inst4gram.com
miqbal_cvg
9

Meskipun banyak hambatan dengan bebatuan yang menghalangi ny, dia akan tetap bermuara pada tempat yang tenang.

Tumpak Sewu
Comments

@getwanderlusted This looks good! Hope you get a nice day!

Sudah lama tidak, hampir saja iya, atau mungkin nanti saja. 
Tumpak Sewu, 2019
———————————
#D7000 #iamnikon #visiteastjava
aismu tahir - @aismutahir Instagram Profile - inst4gram.com
aismutahir
3

Sudah lama tidak, hampir saja iya, atau mungkin nanti saja. Tumpak Sewu, 2019 ——————————— #d7000 #iamnikon #visiteastjava

Tumpak Sewu
Comments

@aismutahir @rrrizaldijjj di sampingnya pak.

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

••Beautiful of Tumpak Sewu Waterfall•• With Semeru Mountain East Java, Indonesia

#passionpassport #livefolk #liveauthentic #vsco #vscocam #vsco_hub #vscogood #snapseed #justgoshoot #photooftheday #visualgang #visualsoflife #huffpostgram #folkmagazine #amazingmalang #tumpaksewu #lumajang #blogger #boy #girl #instaflowers #instabeauty #instagood #instamountain #semeru #waterfall
RIZKY MAIZZA | Founder - @rizky_maizza Instagram Profile - inst4gram.com
rizky_maizza
3

••Beautiful of Tumpak Sewu Waterfall•• With Semeru Mountain East Java, Indonesia #passionpassport #livefolk #liveauthentic #vsco #vscocam #vsco_hub #vscogood #snapseed #justgoshoot #photooftheday #visualgang #visualsoflife #huffpostgram #folkmagazin

Tumpak Sewu
Comments

@emiiofficial 😊

@soraya_herbal_alami Gut jop kak, yuk cek ig kita😉

Ngadem dulu
deny91 - @dnyjazz Instagram Profile - inst4gram.com
dnyjazz
0

Ngadem dulu

Tumpak Sewu